מצלמות נסתרות מהוות בשנים האחרונות מקור רציני לדאגה בקרב מטיילים ושוהים בבתי מלון, צימרים ודירות להשכרה לטווח קצר. האם גם אתם חוששים שמא מצלמים אתכם בחשאי בזמן החופשה? ובכן, בשנת 2020 עלה באופן דרמטי אחוז הרוכשים של מצלמות נסתרות מכל דגם אפשרי. אנשים רבים חווים תחושת חרדה ואיבוד שליטה בגלל כל התהפוכות הפוקדות את העולם והכנסת מצלמות נסתרות מחזקת את תחושת הביטחון. אך, מהו הקשר בין זה לבין מצלמות נסתרות בבתי מלון?

מצלמות נסתרות בבתי מלון

בשנת 2019 נשמעו לא מעט ידיעות חדשותיות עם צילומים נסתרים בבתי מלון ובצימרים. מצלמות שהותקנו על ידי בעלי המקום או העובדים ללא כל הודעה מראש של האורחים השוהים. הסיבה העיקרית שבגינה הותקנו מצלמות נסתרות הייתה כחלק ממערך האבטחה של המקום למניעת מקרי ונדליזם הן בחלקו החיצוני של המתקן ואף יותר בחלקו הפנימי. כולם ראו ושמעו את מקרי האלימות הקשים שהתחוללו באתרי תיירות שונים ולכן קם צורך להתמגן ולהביא עדויות מוכחות לחברות הביטוח והמשטרה במקרי ונדליזם.

אבל, וכאן יש אבל גדול מאוד, נתגלו גם חדרים בבתי מלון ספציפיים וצימרים אשר בהם הותקנו מצלמות נסתרות לא רק בחללים משותפים אלא בחדרי השינה ובחדרי השירותים והרחצה. פה נעשתה פגיעה ישירה בפרטיות וישנה עבירה בוטה על החוק.

איך ניתן לגלות מצלמות נסתרות במלון?

גילוי של מצלמות נסתרות בבתי מלון, צימרים או דירות חופשה להשכרה ניתן לעשות במספר דרכים. הדרך הוודאית ביותר היא להשכיר שירות גילוי מכשירי האזנה ומצלמות נסתרות על ידי חברה מוסמכת, אבל מאחר ומדובר בחופשה ולא בדיור קבע לטווח ארוך ישנם מספר צעדים אותם ניתן לבצע על מנת לאתר מצלמות נסתרות בחדרי מלון.

בדיקה פיזית

הצעד הראשון והחשוב ביותר שיש לעשות הוא לסרוק היטב את חדר המלון שבו תשהו. החיפוש הוא אחר חורים קטנים וחסרי משמעות לכאורה, חורים בספרים או חפצים שמונחים להם בצורה הכי פשוטה ונורמלית לעין. יש לחפש מקורות של חשמל, כבלים, חוטים ומכשירים אלקטרוניים ועל גביהם לתור אחר חורי עדשה קטנים שאינם שייכים למוצרים אלו. יש לסרוק את החדר כולו, כולל את חדרי השירותים והאמבטיה ובמיוחד את פתחי האוורור שלהם.

מצלמה נסתרת בחדר מלון

הדליקו פנס

לא חייבים להגיע עם פנס אל החופשה ולהתחיל לסרוק את החדר. ניתן פשוט להדליק את הפנס של הפלאפון החכם ולחפש איתו עדשות של מצלמות נסתרות. המצלמות הללו, בגלל גודלן הזעיר, ניתנות להסלקה בתוך גלאי עשן, שלטי טלוויזיה, קופסאות טישו, ספרים, שנאי חשמל, בקבוקי שמפו ועוד מוצרים רבים.

השימוש בפנס של הפלאפון היא השיטה הקלה ביותר למציאת מצלמות נסתרות בחדרי בתי מלון או צימרים וכל מה שיש לעשות הוא פשוט לכוון את הפנס אל המקור החשוד ועדשת המצלמה תשלח קרן אור חזרה כמו מעין מחזיר אור.

אפליקציות

כיום, ניתן להוריד אפליקציות עבור כמעט כל דבר אפשרי החל ממפות לגילוי כוכבים סובבים ועד לאפליקציות משחקים שונות. גם עבור מצלמות נסתרות ישנן אפליקציות הנמצאות להורדה חינמית / בתשלום בחנות. האפליקציות הללו עובדות על גילוי של גלי רדיו. המכשירים האלקטרוניים עובדים על טכנולוגיית גלי רדיו וכך הם משדרים.

כאשר האפליקציה עובדת, מומלץ לכבות כל מכשיר אחר על מנת "להשתיק" את כל קולות הרחש האחרים בחדר ואז לתת לאפליקציה לרוץ ולסרוק אחר תדרי גלי רדיו שונים ברחבי החדר.

מצלמות נסתרות בדירות נופש

מה עושים כשמוצאים מצלמות נסתרות?

גיליתם מצלמה נסתרת במלון בו אתם שוהים? מצאתם אביזר רגיל עם עדשה חשודה? מה עושים עכשיו? ובכן, ראשית יש לזכור כי על פי החוק מותר לבעל הנכס להתקין מצלמות נסתרות באזורים משותפים כמו לובי, סלון, מטבח או חצר. זהו הנכס שלו והוא בבעלותו. אבל, ישנם מקומות בהם חל איסור מוחלט על התקנת מצלמות נסתרות והוא בחדרי שינה, שירותים ומקלחות. פה ישנה חדירה לפרטיות והעובר עליה צפוי לקנס כבד ואף מאסר בפועל.

במקרה בו נתקלתם במצלמה נסתרת באזורים אסורים על פי חוק, יש לפנות אל הנהלת המלון, לבקש במיידי לעבור לחדר אחר וליידע אותם על נוכחות המצלמות הללו. במקרים חמורים יותר יש אף לפנות אל רשויות הביטחון ולדווח על כך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *