האם מצלמות נסתרות חוצות קו אדום כאשר הן מותקנות בבית?

הסיבות להתקנה של מצלמות נסתרות בבית בין אם הן מצלמות למעקב אחר ילדים, פעוטות וקשישים ובין אם עבור אבטחה פשוטה נגד פריצות הינן מגוונות ונהדרות. אבל, על מנת למנוע עבירה על חוקים או קווים אתיים מנחים כלשהם עליכם לשקול מה יהיה השימוש של הצילומים המבוצעים על ידי המצלמות הללו, היכן תציבו את המצלמות ולמה אתם צריכים אותם מלכתחילה. ברגע שבו עניתם לעצמכם על השאלות הללו  – השימוש במצלמות מוסלקות בתוך הבית יכול להיות מהלך בטיחותי חכם במיוחד אשר יביא לשקט וביטחון נפשי.

מצלמות נסתרות לבית

למה צריך להתקין מצלמות נסתרות בתוך הבית?

המעשה הראשון שעולה על הפרק בהתקנה של מצלמות נסתרות לבית היא לחשוב מהי הסיבה ההגיונית שלשמה תרצו בכלל להתקין אותן. עבור בעלי בתים מסוימים הסיבה העיקרית להתקנה של המצלמות הלו קשורה ישירות באבטחת הבית מפני פריצות וגניבות. נכון, המצלמה אינה מהווה מקור הרתעה מאחר והיא אינה גלויה אבל היא מספקת התרעה מידית לבעלי הבית.

סיבה נוספת להתקנה של מצלמות נסתרות בבית קשורה בבעיה ביטחונית עם צו איסור פרסום או נסיבות אחרות אשר גורמות לבעלי הבית להרגיש חסר ביטחון וחסר שקט נפשי במקום מבצרו – הלא הוא ביתו.

מצלמות מטפלת

אנשים רבים בוחרים להתקין מצלמות נסתרות בתור מצלמות מטפלת, שאותן ניתן להתקין בכל מקום בו נמצאות המטפלות או השמרטפיות. מצלמות מטפלת מאוד פופולריות בקרב הורים כי הן נותנות את השקט שלו זקוקים הורים שלא יכולים להיות עם ילדיהם בשעות היום. באופן דומה לזה ניתן להשגיח גם על הורים קשישים ולוודא כי הם מקבלים את הטיפול הראוי והמסור שאותו הם צריכים.

לבסוף ההתקנה של מצלמות נסתרות היא גם עבור צוות עובדים הנמצא בבית בין מדובר בצוות של מנקים או גננים, כל נותני שירות המגיעים אל הבית יכולים להיות תחת חסותן של המצלמות הללו ולגלות אם נעשתה גניבה כלשהי בבית.

חוקיות השימוש במצלמות נסתרות בבתי מגורים

בעלי בתים רבים מבקשים לדעת מה אומר החוק לגבי התקנה של מצלמות נסתרות לבית מהסיבה כי הם אינם רוצים להיקלע לסיטואציה בה הם צילמו אנשים ללא ידיעתם וכעת הם תובעים אותם בבית המשפט. החוקים לגבי התקנה ושימוש של מצלמות נסתרות בבית משתנות ממדינה למדינה. במדינת ישראל עניין התקנתן של מצלמות בבתים פרטיים הוא די פרוץ ולא חד משמעי כמו האזנות והקלטות סתר. מבחינת החוק, כל אדם יכול להתקין מצלמות נסתרות בביתו ולצלם את האנשים הנוכחים שם ללא ידיעתם. בבתים פרטיים, בעל הבית הוא בעל הנכס ויכול לעשות כרצונו כל עוד אין פגיעה בפרטיות האדם – כלומר, המצלמות לא הותקנו בחדרי שירותים, חדרי הלבשה, מקלחות וחדרי שינה פרטיים של מטפלת השוהה באופן קבוע במבנה.

מצלמה נסתרת בבית

חוקיות ואתיקה של מצלמות נסתרות

מבחינת החוק במדינת ישראל מותר לאדם להתקין מצלמות בביתו גם ללא ידיעה של כלל הנמצאים. אבל, ישנה אתיקה בסיסית העומדת על הפרק – האם לגלות לאנשים על העובדה כי ישנן מצלמות נסתרות מבלי לגלות היכן הן מותקנות או להשאיר אותם בחושך? הפגיעה בפרטיות האדם היא לא רק בצילום הנסתר כי אם גם בהרגשה כי לא סמכו עליך מספיק בשביל לשתף אותך במידע שישנן מצלמות מרושתות בבית. כאשר מתקינים מצלמות נסתרות בבית כדאי לשבת ולחשוב היטב את מי משתפים במידע, מהו המידע שאותו רוצים לגלות ולחשוף, ולבסוף – הצילומים, מה קורה איתם? לא כל אדם יסכים שיצלמו אותו במהלך העבודה שלו מתוך החשש כי אין לדעת מה יעשו עם הצילומים הללו בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *