רשת ה-Wi-Fi היא שיטה פופולרית להעברת נתונים בין מכשירים או לחיבורם לאינטרנט ללא מגע פיזי, וזאת על גבי גלי רדיו השייכים לתדרים הנמוכים של הספקטרום האלקטרו-מגנטי. התפוצה הנרחבת שלה כאמצעי לתקשורת אלחוטית קשורה במחירה הנגיש ובפשטות החיבור אליה, שאינו דורש פריסת כבלים או הקמת תשתית משמעותית.

כמעט בכל מחשב, טאבלט או טלפון מובנה כיום כרטיס וויי-פיי שמאפשר חיבור מיידי לרשתות פעילות, ללא צורך בהתקנת חומרה נוספת. עם זאת, החיסרון שבחיבורי Wi-Fi הוא סיכון לדליפת מידע, כך שנדרשת הצפנה ולעתים גם מנגנוני אבטחה נוספים על מנת להשיג רמת ביטחון מידע מספקת. מצלמות WIFI נסתרות הן פתרון מצוין להשגת תיעוד חי של סביבות ביתיות, חללים משרדיים, אזורים מסחריים, מתחמים טיפוליים, מתקנים צבאיים ועוד – בתנאי שנשמרים חוקי המדינה במלואם.

מצלמות WIFI נסתרות

מה מציעה מצלמת WIFI נסתרת?

למצלמות מסוג זה מספר יתרונות מיידיים. ברמה הבסיסית ביותר, המצלמה אינה זקוקה לחיבור באמצעות כבל פיזי לצורך העברת נתונים. את התכנים שהיא מצלמת ניתן להעביר ישירות לאחסון בטוח בכונן הקשיח של עמדת המחשב הסמוכה או בזיכרון של טאבלט אישי המחובר לרשת ואף לאחד משירותי האחסון בעננים דיגיטליים. החיבור מאפשר צפייה בשידור לייב מעדשת המצלמה דרך הטלפון הנייד. מצלמות Wi-Fi נסתרות מסוגלות להציע למשתמש – בהתאם לדגם הנבחר ולמסגרת התקציב – ביצועים טכניים מרשימים כדוגמת רזולוציה גבוהה, שליטה מרחוק, אפשרות הזזה של העדשה ונפח אחסון משמעותי, נוסף על פיצ'רים מתקדמים כמו חיישני תנועה, התראות אוטומטיות ויכולת ראיית לילה.

התמודדות עם תלות בחיבור פעיל

החיסרון המובנה במצלמות רשת הוא הצורך האקוטי בחיבור Wi-Fi פעיל, כך שהתשדורת עלולה להיות משובשת במציאות של הפרעות קליטה. קיימת גם מגבלה על יכולת הצילום בשטח פתוח, באזורים מבודדים או בסביבות תת-קרקעיות – תרחישים בהם חיבורי ה – WIFI אינם פועלים או אינם יציבים דיים. על מנת להתגבר על האתגר שמייצרת התלות בחיבור לרשת, ניתן להיעזר במכשור אלקטרוני המשמש להגדלת טווח הקליטה (Wi-Fi Extender). לצד זאת, יש לקחת בחשבון את האפשרות שהצד השני ישתמש בשבשי קליטה (Wi-Fi Jammers) שעשויים לחסום את התדר, במעין מרוץ חימוש מחוכם.

מצלמות אלחוטיות נסתרות

חשיפת מצלמות WIFI

בעיה אינהרנטית ומורכבת של מצלמות הרשת קשורה בעובדה שהן עלולות להיחשף בקלות יחסית, באמצעות תכונת 'גילוי רשת' – הקיימת כמעט בכל המחשבים והטלפונים – שסורקת אחר רשתות WIFI פעילות בסביבה. קיימות גם אפליקציות ייעודיות לכך ואף מכשירים טכנולוגיים המתמחים באיתור חיבורים. יתרה מזאת, טכנאים מקצועיים העובדים במסגרת מעבדה לציוד ריגול עשויים לקשר בין האות אליו מחוברת המצלמה ובין המכשיר שמשדר אותו, במטרה לגלות את זהותו של משתיל המצלמה.

כדי להתגבר על הסיכונים הללו, חשוב להשקיע בהסוואה איכותית של המצלמה, כך שלא יתעורר אצל הצד השני כל חשד לאפשרות שהוא נתון תחת מעקב כלשהו. בשורה התחתונה, איש לא ימצא דבר שהוא אינו מחפש. בהקשר זה מועצם היתרון של מצלמת רשת אלחוטית שאינה זקוקה לחיבור פיזי לחשמל, כך שאפשר לשתול אותה עמוק בתוך פריט תמים למראה ולצייד אותה בבטריות. אם מצליחים לתזמן היטב את החדרת המצלמה למרחב ומשיגים את התיעוד בו מעוניינים בתוך זמן קצר – לפני שהבטריות מתרוקנות והפעילות הרציפה נפסקת – אפילו לא בהכרח חייבים להוציא משם את המצלמה, כי ייתכן שהצד השני לא יגלה אותה לעולם.

שיטת נוספת להתמודדות עם סכנת החשיפה מבוססת על מיקום המצלמה בפוזיציה כזו שטבעי למצוא בה חיבורי וויי-פיי, כמו בתוך נתב אלחוטי פעיל או בתיבת השקעים שהוא מחובר אליה, וכן במוצרי חשמל שמתחברים באופן סדיר לרשתות מעין אלו, כמו אוזניות אלחוטיות ורמקולים ניידים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *