הרכב הפרטי הוא מוצר שעלותו גבוהה עבור משק הבית, כך שמלבד עלות הרכישה או השכירות וההוצאות השוטפות – חבלות ומקרי גניבה עשויים להנחית מכה כלכלית משמעותית על הבעלים. התפוצה הנרחבת של אירועי גניבות רכב מזמינה צורך גובר בנקיטת אמצעים לשמירה על בטיחותו ושלמותו, כאשר אחת הדרכים להידוק האבטחה היא התקנת מצלמה נסתרת ייעודית לרכב. נקודות החוזק שלה נעוצות בתחזוקה המינימלית הנדרשת, בעלות הנמוכה יחסית שמהווה השקעה חד פעמית ובעובדה שנוכחותה עשויה להוזיל במידה מסוימת את עלות החבילה הביטוחית.

מצלמות נסתרות לרכב

הגנה על הרכב בעזרת צילום וידאו

מרגע פריצת הרכב מתחיל מרוץ בלתי נמנע נגד הזמן. חוליות גנבים מנוסות מתמחות בהעלמה זריזה של הרכב הגנוב בדרכים שונות, כך שפעמים רבות כמעט בלתי אפשרי למצוא אותו לאחר זמן. מצלמות רבות מציעות אופציה לשידור של התוכן המצולם על גבי רשתות Wi-Fi, כך שניתן לצפות בו דרך המחשב האישי, הטלפון הנייד ואף מסך הטלוויזיה. בדרך זו ניתן להאיץ את קצב הדיווח על הגניבה וכתוצאה מכך להגדיל את הסיכויים לתפיסת הגנב בטרם ייעלמו עקבותיו.

מצלמות המכוונות כלפי חלל הרכב יכולות לשמש ללכידת פני הגנב לצורך מסירת התמונה לידי המשטרה, כך שאיתורו במאגרים דיגיטליים עשוי לאפשר את תפיסתו גם לאחר שנפטר מהרכב הגנוב. במקרים רבים האחראיות לגניבה הן חוליות מאורגנות עלומות שניתן לבלום את פעילותן הפלילית באמצעות זיהוי תווי הפנים.

העדיפות של מצלמת רכב על פני מצלמה סטטית בחניה הביתית נעוצה ביכולת שלה לתעד פריצה לרכב במיקום מרוחק מהבית, כמו בחניון ציבורי, בעבודה, בקניון או בחוף הים. מצלמות אלו יסייעו במניעת גניבה גם מידיים פרטיות וגם מאולמות תצוגה ומסוחרי רכב. החיוניות שלהן בולטת במיוחד בכל הנוגע לרכבי יוקרה, לרכבי אספנות ולרכבים חשמליים מתקדמים. שימושים אפשריים נוספים של המצלמה הם תיעוד אירועי ונדליזם של הרכב ואיסוף ראיות במקרה תאונה על מנת להציג אותן בפני חברת הביטוח או בית המשפט.

מצלמה נסתרת לרכב

התאמת מבנה המצלמה לתפקודה

מצלמות נסתרות לרכב מותאמות במידה רבה לתיעוד גניבות. מאחר ואירועים אלו נוטים להתרחש בשעות הלילה או בחניונים אפלוליים, המצלמות משתמשות בטכנולוגיית אינפרה-אדום המקנה ראיית לילה. כדי לספק מענה הוליסטי עבור מעקב אחר מצב הרכב, מצלמות רבות יכללו מיקרופון פנימי שיוסיף הקלטת שמע וחלקן יכילו רכיב GPS מובנה שיאפשר את איכון הרכב בזמן אמת.

כדי למנוע את גילוי המצלמה בידי הגנבים – מחשש שיאתרו אותה וישמידו אותה – היא יכולה להיות מוטמנת בחבילת טישו המולבשת על מגן הסנוור של הנהג או בפחית ריח תמימה. אופציה אחרת היא רכישת דגם זעיר דמוי קובייה שממדיה הם כמה עשרות מילימטרים, אותה ניתן להצמיד בעזרת מגנט באופן דיסקרטי. אם מעוניינים בחיבור המצלמה לצד החיצוני של הרכב, חשוב שהיא תהיה עמידה לפגעי מזג האוויר, לרבות טמפרטורות קיצוניות, לחות קיצית וגשמים חורפיים ואף לפגיעות מכאניות מחלקיקי אבק ומברד.

את אספקת החשמל תקבל המצלמה מסוללת הרכב דרך המצת ותאגור בבטרייה נטענת מובנית. המצלמות זקוקות לכרטיס זיכרון כדי לשמור את קבצי הווידאו באופן מקומי. כדי לשמור על נפח אחסון פנוי לצילומים נוספים אחרי פעילות ממושכת, הרבה מהן מתבססות על הקלטה מעגלית, כאשר קבצים ישנים נמחקים ומפנים מקום לחדשים. בדגמים ספציפיים קיים מנגנון שמזהה אירועים חריגים – כמו התהפכות – ונועל את אפשרות המחיקה שלהם, כדי שיישמרו לשימוש עתידי.

שיפורים נוספים הם מצלמות שמתחילות לפעול באופן אוטומטי בעקבות הנעת הרכב, מכשירים כפולים שמצלמים משני כיוונים מקבילים – מלפנים ומאחור או מימין ומשמאל – וכן רכיבי SIM שיאפשרו שידור של החומר המצולם דרך רשתות סלולריות גם כשיש הפרעות בקליטת האינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *