הבית שבבעלותנו ושבו אנו מתגוררים הינו הנכס החשוב והיקר ביותר שאי פעם נרכוש. זהו לא רק מקום המגורים, אלא גם הסמל לכל מה שיקר לנו – משפחה, רכוש, חוויות וזיכרונות. בנוסף, בעלות על בית הינה השקעה פיננסית משמעותית וכדי לשמור על הערך של הנכס, יש לתחזק אותו כראוי. מעבר לשיפוצים וניקיונות, התחזוקה כוללת יצירת תנאי אבטחה מיטביים, אשר יספקו לדיירים תחושת ביטחון, יגנו על בני הבית ועל הרכוש בעת הפריצה ויסייעו לאסוף ראיות כדי לתפוס את הפורצים.

בימינו, ישנן שיטות רבות ומגוונות לשיפור אבטחת הבית. אחת שיטות הפופולריות והמומלצות ביותר מתבססת על התקנה של מערכת מעקב מקיפה של בית חכם שכוללת בין היתר מצלמות נסתרות לבית ומצלמות אבטחה.

מצלמות נסתרות לבית

הסטטיסטיקה מוכיחה כי הימצאות של מצלמות אבטחה גלויות בבית מורידה את שיעורי הפשיעה מכיוון שמצלמות אלה מרתיעות פולשים פוטנציאליים מגניבה. מצלמת אבטחה גלויה הינה כלי אפקטיבי ואף הכרחי להגנה על בית בפני פושעים, ולא רק כי פורצים רבים יסוגו ברגע שיזהו את המצלמה, אלא גם מכיוון שבעלי הבית מקבלים התרעה על פעילות חשודה בזמן אמת.

יחד עם זאת, רבים מהפורצים למדו לזהות מצלמות אבטחה גלויות ויודעים כיצד לכבות אותן בלי להיתפס בעדשה. מצלמה נסתרת, לעומת זאת, אינה ניתנת לגילוי בעין לא מזוינת והראיות שהיא תקליט לא יאפשרו לפורצים להתחמק מההשלכות על מעשיהם. על כך, במסגרת אבטחת הנכס, יש לשלב מצלמות אבטחה גלויות ונסתרות כאחד.

מיקומים אסטרטגיים של מצלמות אבטחה נסתרות

באופן כללי, מומלץ להתקין מצלמות אבטחה באזורים בהם ישנם פתחי הכניסה לבית, כגון: מבואה, חללים עם חלונות ודלתות הזזה, חדרי שירות עם דלת כניסה, חניה ומרתף.

כמו כן, חשוב למקם מצלמות נסתרות בפינות של חדר מגורים כאשר העדשות שלהן מכוונות לדלת כניסה מרכזית, הן מתוך הבית והן מבחוץ. קטעי הווידאו שיוקלטו ממצלמות אלו עשויים להיות חיוניים לצורך גילוי זהותם של הפורצים. בנוסף, כאשר העדשה מכוונת לשטח החוץ שמסביב לכניסה לבית, המצלמה עשויה לצלם את המספר של על לוחית הרישוי של רכב ששייך לפושע.

כיצד לתכנן את פריסת המצלמות באופן אופטימאלי?

מציאת מיקומים למצלמות עלולה להפוך לאתגר לא פשוט, וזאת בגלל שכל אחת מהן אמורה להיות מותקנת בזווית אסטרטגית, באופן שמאפשר צילום רחב, חד וברור. כדי להפיק את המקסימום ממצלמות האבטחה, יש לציית למספר כללי אצבע:

  • תכנון מראש – יש ליצור מפה של הבית אשר כוללת את כל דרכי הכניסה. באמצעות מיפוי סכמתי, ניתן למקם ולכוון את המצלמות כדי לכסות ביעילות אזורים בעלי סיכון פריצה גבוה.
  • זיהוי נקודות תורפה – מומלץ להתקין מצלמות באזורים עם פתחים וחלונות, כדי לתעד תנועה חשודה בזמן אמת.
  • איזון בין נראות לאפקטיביות – כפי שציינו, מצלמות אבטחה יכולות לשמש בתור גורם ההרתעה, בדומה לשלט של מערכת אבטחה ביתית. כדי להגביר את האפקטיביות של המצלמות אבטחה גלויות, יש למקם אותן באופן שמאפשר לפורצים לגלות אותן במהירות ולסגת. כך או אחרת, בין אם ביצעו את הגניבה ובין אם התחרטו וברחו, המצלמות צריכות להקליט בצורה ברורה את כל הפרטים הרלוונטיים הנדרשים לתפיסתם של הפושעים.
  • יצירת תנאי תאורה איכותיים – יש להתקין מצלמות אבטחה, בין אם גלויות ובין אם נסתרות, במקומות מוארים היטב, וזאת כדי שהעדשה תוכל ללכוד תמונה ברורה בשעות היום והלילה. אם המצלמה אינה כוללת חיישני ראיית לילה, המיקום באזור מואר חשוב אף יותר.
  • ניצול של הטווח הדינמי הרחב (WDR) – מומלץ להשתמש במצלמות המצוידות ב-WDR כדי לצלם קטעים באיכות גבוהה באזורים המאופיינים בניגודים עזים בתאורה, כגון פתחי הדלתות וחלונות שמכניסים אור בעוצמה גבוהה.

הגדרת מצלמות נסתרות לבית

חוקיות משפטית של מיקומים למצלמות נסתרות

יש לזכור כי במקרים רבים, צילום אנשים במרחבים ציבוריים ללא ידיעתם אינה חוקית. עם זאת, כאשר הצילום נעשה בתוך שטח פרטי, לצורך האבטחה, החוק נוטה להגן על בעלי הנכס.

עבור בעלי הבתים, סוגיות המשפטיות עלולות להתעורר אם המצלמות מכוונות לנכסים השכנים. בעד שהצילום האקראי של כר דשא של חצר הבית של השכן אינו מהווה בעיה, מצלמת האבטחה שמתעדת את מה שמתרחש בחצר או בבית של השכן עלולה להתפרש כחדירה לפרטיות. על כך, אם שני הנכסים ממוקמים בצמוד אחד לשני ותנאי האבטחה מחייבים למקם את המצלמה בטווח הראיה של בית השכן, לפני ביצוע ההתקנה, יש להזמין את בעלי הבית הצמוד לשיחה כנה בנושא.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *