האם ניתן להגן על בית המגורים באמצעות מצלמות ריגול נסתרות? ובכן, כשמדובר בשיפור האבטחה של הבית, למצלמות מעקב נסתרות יש תפקיד חשוב. מכשירים אלה מאפשרים לכם לפקח בדיסקרטיות על כל מה שמתרחש בתוך הדירה תוך כדי איסוף ראיות בהתאם לצורך. 

יתרונות של מצלמה נסתרת לאבטחה על הבית

רבים חושבים שאחריות על אבטחת הבית מוטלת על מצלמות האבטחה הסטנדרטיות. אולם, בימינו אלה הפורצים למדו לזהות את מיקומם הנפוצים של מצלמות אבטחה ולנטרל אותם בלי להיחשף. בניגוד למצלמות אבטחה קונבנציונליות, מצלמות ריגול נסתרות כמעט ואינן ניתנות לגילוי משום שהן מוסלקות בחפצים אחרים או מוסתרות הרחק מהעין.

רוב הדגמים של מצלמות מעקב נסתרות מגיעות כיום עם חיבור Wi-Fi  שבאמצעותו ניתן לצפות מרחוק בצילומים חיים בטלפון חכם או במחשב.

מצלמות אבטחה נסתרות לבית

כאשר פורצים נכנסים לדירה, מצלמה נסתרת לבית, שמזהה תנועה באמצעות חיישני תזוזה מיוחדים, שולחת התראה למכשיר היעד של הבעלים ומצלמת את כל המתרחש בטווח הצילום באופן ברור, לרבות את פני הפושעים, כדי שיהיה אפשר לזהות אותם בקלות. בעלי הבית שלא נמצאים בדירה יכולים לצפות בנעשה בביתם בשידור חי ולהתקשר מיד למוקד המשטרה.

מצלמות ריגול קולטות באופן אוטומטי ראיות חיוניות כדי לסייע לאכיפת החוק. הצילומים האיכותיים המתקבלים ממצלמות אלו יכולים להיות יקרי ערך בזיהוי העבריינים ובשחזור חפצים גנובים. ייתכן שהפושעים ייתפסו בעודם עדיין בבית של הקורבן, או לחלופין, לאחר המעשה.

רוב המצלמות הנסתרות מוסלקות מראש בחפצים יומיומיים וניתן להשתמש בהם גם למטרות מקוריות. כך, שעון קיר עם מצלמה נסתרת גם יציג את השעה וגם יצלם את חלל החדר, שעון מעורר עם עדשת מצלמה גם יעורר אתכם בבוקר וגם יצלם את חדר השינה, מטען קיר עם מצלמת ריגול יטעין את הטלפון שלכם בזמן שהוא מצלם את הסביבה, מנורת שולחן, בה מוסלקת המצלמה, לא רק תתעד את מה שמתרחש מסביב אלא גם תיצור תנאי תאורה מצוינים לעבודה.

היכן ממקמים מצלמות נסתרות?

חשוב מאוד למצוא מיקום אסטרטגי אופטימאלי למצלמה, וזאת כדי לוודא כי היא לא תפספס שום ראיה משמעותית למקרה הצורך. המצלמה אמורה להקיף אזורים עם פוטנציאל גבוה לכניסה של הפורצים. מומלץ למקם מספר מצלמות נסתרות, בשילוב עם מצלמות אבטחה סטנדרטיות. הנה מספר מיקומים שמומלצים על ידי מומחים בתחום האבטחה:

  • ניתן למקם מצלמה נסתרת ליד דלתות, כולל דלת הכניסה, הדלת האחורית והכניסות הצדדיות, חלונות וכל פתחי כניסה פוטנציאליות שפולשים עשויים לנצל כדי לקבל גישה לבית.
  • כדי לתעד את הפעילות של הפורצים בתוך הבית, בחדרי מגורים, חדרי שינה, מסדרונות וחללים משותפים – יש להחביא מצלמות נסתרות בחפצים תמימים למראה, כגון שעוני קיר, מסגרות לתמונות או פריטים דקורטיביים.
  • מומלץ להניח מצלמות נסתרות ליד כספות, ארונות או מגירות שבהם אתם מאחסנים פריטים יקרי ערך.

מצלמות נסתרות לבית

כיצד לבחור מצלמת ריגול אופטימאלית לאבטחה על הבית?

שוק ציוד ריגול מקצועי מציע מגוון רב של דגמי מצלמות ריגול, כאשר לכל אחד – מפרט טכני שונה. חשוב לדעת כי למצלמות ריגול יש שלל אפשרויות שימוש ולא כל מצלמת ריגול מתאימה דווקא לאבטחת הבית. כך, מצלמות ריגול ניידות משמשות לרוב לתיעוד מצבים המתרחשים במקומות שונים, כאשר המכשיר “מתלבש” על בגד או אביזר ליבוש של המשתמש, או מונח בתוך הרכב הנוסע. מכשירי ריגול קבועים, לעומת זאת, מיועדים להפעלה במקום אחד וזהו הסוג המתאים ביותר לשימוש לצורך אבטחת הבית.

כדי לענות על צרכי האבטחה הביתיים יש לחפש מצלמות עם חיבור Wi-Fi אמין לצפייה בקבצי וידאו מצולמים בשידור חי, חיי סוללה ארוכים למניעת הפסקת צילום ברגע החשוב, כרטיס זיכרון גדול, חיישני תנועה שמפעילים את המצלמה רק כאשר מתרחשת תזוזה (או נשמעים קולות), למניעת צילומי סרק ומנגנון ראיית לילה – לצילומים ברורים בשעות הלילה ובמקומות חשוכים.

לחובבי טכנולוגיה, מציעים המומחים על מצלמות DIY מודולאריות, המאפשרות הרכבה עצמאית בהתאם לדרישות ותרחישים ספציפיים.

1 Comment

  • ליאורה

    כתבה מעניינת אני חושבת שבימינו חובה מצלמה בכל בית אי אפשר לדעת מה יהיה. גם כשאני יוצאת לעבודה ומשאירה את הילדים שלי עם הבייבי סיטר אני לא כל כך רגועה. קניתי מוורלדשופ יש להם מגוון מצלמות הכי איכותיות מענה מהיר וגם תמיכה טלפונית .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *