אין דבר מפחיד יותר מהמחשבה שאדם זר צופה בך, מקליט אותך ומסריט אותך ללא ידיעתך. ההבנה כמה מעשים מהסוג הזה פשוטים לביצוע מעוררת חלחלה עמוקה. למעשה, התקנת מצלמות נסתרות או מכשירי האזנה במקומות שנועדו להיות פרטיים, נחשבת במדינות רבות לעבירה פלילית לכל דבר ועניין. מכשירים שכאלה עשויים להיות מושתלים ברכב האישי, בבית הפרטי, במשרד, בחדר הארחה או בתא הלבשה. חורשי רעה משתמשים בהם על מנת לתעד מצבי עירום, להסריט אקטים מיניים, לצותת לשיחות פרטיות ואף לגנוב ידע מסחרי.

גילוי מצלמות נסתרות

האתגר במציאת המצלמות הנסתרות הוא שהדגמים המתקדמים של היום יכולים להיות זעירים ביותר ולהחזיק מעמד זמן רב ללא צורך בהחלפת סוללות או בחיבור לרשת החשמל. מצלמות נסתרות ומכשירי האזנה ניתנים לרכישה באתרי שופינג אינטרנטיים במחירים שוברי שוק ומעוצבים כך שיוכלו להסתוות היטב בפריטים סטנדרטיים שאינם מעוררים חשד, כדוגמת גלאי עשן, מראות קיר, מטענים, שעונים מעוררים ואפילו עטים. איתור המתקנים האלה אמנם מאתגר – אך בהחלט אפשרי.

כיצד ניתן לאתר מצלמות נסתרות?

על מנת לשים סוף לתחושה המצמררת של צורך עז להביט מעבר לכתף, מומלץ לבצע בדיקה לאיתור אמצעי הסרטה נסתרים בכל כניסה למרחב פרטי חדש. אפשר לנסות ולזהות את המתקנים הזדוניים באופן ידני, באמצעות מישוש משטחים ולמידת דרכי ההסוואה הפופולריות. ניתן להיעזר באפליקציות ייעודיות לטלפון החכם, שסורקות את השטח בחיפוש אחר מצלמות נסתרות. אלא שהשיטות הללו אינן מקצועיות ואין בכוחן להעניק הגנה מלאה.

כלי הנשק המתקדם ביותר בקרב על הפרטיות הוא מכשיר משוכלל ושמו גלאי מצלמה נסתרת. המתקן הזה מתוכנת כך שיזהה אמצעי הסרטה והאזנה נסתרים ממרחק מספר מטרים, לא משנה כמה טוב הם מוסלקים ומהו מנגנון הפעולה שלהם. באמצעותו ניתן לנטרל כל אפשרות לתיעוד או הקלטה שאינם לגיטימיים וגם לשלול חששות לא מבוססים להימצאות של מצלמה נסתרת ולהביא לרגיעה ולתחושת ביטחון. הוא יכול לתפקד הן בשימוש אישי, במיוחד בקרב נופשים, והן בשימוש מקצועי בידי טכנאים וחוקרים פרטיים.

מצלמה נסתרת בראוטר

איך עובד גלאי מצלמות ומכשירי האזנה נסתרים?

עם ההגעה לאתר הנופש, לחדר השינה או לתא ההלבשה החשוד, הפעילו את גלאי המצלמות הנסתרות. בשאיפה להשיג תוצאות משביעות רצון, יש להחזיק את המכשיר ולהניע אותו ברחבי החלל תוך סריקה יסודית של כל אזור בנפרד, כולל המשטחים, הקירות, הרצפה והתקרה. הסורק קל לתפעול ואינו מצריך ידע מקצועי מקדים.

בזמן פעולתו, המכשיר יחפש סימנים מחשידים להימצאות מצלמה נסתרת באמצעות מנגנוני איתור שונים. גלאים רבים מזהים גלי רדיו בספקטרום רחב של תדרים ואף חיבורי Bluetooth או WiFi, המשמשים להעברת קבצי הווידאו או האודיו למאגר ממוחשב או לענן וירטואלי. הגלאים יודעים לזהות אותות אלחוטיים וגם לקלוט את ההשתקפות מהעדשה האופטית של המצלמה. גלאים מסוימים מכילים חיישני אינפרה-אדום שמסוגלים לאתר מצלמות עם יכולות ראיית לילה.

במידה והמכשיר איתר מתקן זדוני, הוא יתריע בפניכם. ניתן לבחור בין מספר דרכי התרעה, החל באזעקה קולנית, דרך הבהוב נורות וכלה ברטט שקט, כך שתוכלו לגלות את המצלמה הנסתרת מבלי שמי שהתקין אותה ידע שעליתם עליו. לאחר שאיתרתם מצלמה או מיקרופון נסתרים, הברירה בידכם אם לחסום אותם, להתעמת מול מי שהציב אותם ומעל לכל לדווח למשטרה.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *