התקנת מצלמות מחוץ לבית הפרטי או לבית העסק היא פרקטיקה נפוצה. היא משמשת בדרך כלל למניעת גניבות או ונדליזם ולעתים לאיתור בעלי חיים מזיקים. אלא שבחירה דווקא במצלמת חוץ נסתרת מגיעה עם מספר יתרונות בולטים.

במקרה של גניבות, מצלמה גלויה אמנם עשויה להרתיע פושעים, אך גנבים מקצועיים יודעים כיצד להתגבר עליה ועשויים אפילו לפרק אותה ולגנוב גם אותה, כך שמצלמה נסתרת ניידת יכולה לשמש לאיסוף ראיות סמוי במטרה לפנות איתן למשטרה. מצלמה כזו תוכל לסייע בזיהוי מסיגי גבול או זרים המשתמשים בפח אשפה שאינו שייך להם, במטרה להתעמת לאחר מכן ישירות עם השכן הלא מנומס. היא אפילו מאפשרת לתעד התנהגות בעלי חיים או להסריט סיטואציות משעשעות כדי להעלות אותן לרשתות החברתיות. מעבר לכך, הסתרת המצלמה תמנע פגיעה בנראות של חזית הבית או העסק.

מצלמות חוץ נסתרות

מרכיבי חובה במצלמת חוץ

התקנת מצלמה נסתרת מחוץ למבנה מחייבת הקדשת תשומת לב לכמה תכונות שנעשות חשובות במיוחד בסביבה החיצונית.

  • עמידות – מצלמת חוץ צריכה להיות עמידה בפני פגעי מזג האוויר כדי שתשרוד לאורך זמן. היא זקוקה מצד אחד לחסינות מגשם ולחות ומצד שני לעמידות בפני שמש ישירה וחום מתמשך.
  • איכות צילום – מצלמות חוץ פועלות בתנאי תאורה מורכבים ונדרשות להגיע לרזולוציה גבוהה תוך התגברות על סנוור מחד ועל אפלוליות מאידך, במיוחד בשעות דמדומים הפכפכות. טכנולוגיית אינפרה-אדום המאפשרת ראיית לילה היא מרכיב חיוני במצלמה כזו.
  • אספקת חשמל – הובלת הזנה חשמלית אל המצלמה נעשית מורכבת כשהיא ממוקמת מחוץ לבית. מצלמות החוץ עשויות לפעול באמצעות סוללות ארוכות טווח הניתנות להחלפה או לטעינה חוזרת, באמצעות חוט חשמל פיזי המחובר באופן סמוי ואפילו ספקי כוח המעניקים למצלמה עצמאות אנרגטית. כדי לחסוך בחשמל, נהוג להשתמש בחיישני תנועה המפעילים את המצלמה על פי צורך או לתכנת אותה לפעול רק בשעות מסוימות כמו בלילה או בזמן חופשה.
  • אחסון חומרים – שימוש עתידי בחומר המצולם מחייב אחסון שלו. במקרה של כרטיס זיכרון פיזי, חשוב לוודא שיש לו נפח מספק. במקרה של העברה לענן דיגיטלי, יש לוודא שהמצלמה מקבלת חיבור רציף ל-Wi-Fi. גם בתחום זה ניתן להיעזר בחיישני תנועה או בהפעלה באינטרוולים במטרה לחסוך בנפח אחסון ולהימנע מיצירת שעות על גבי שעות של חומר מצולם לא רלוונטי.

מצלמות נסתרות לגינה

כיצד ניתן להסוות מצלמה מחוץ לבית?

הסתרת מצלמה נראית כמשימה מאתגרת, משום שבמבט ראשון נראה שאין בחוץ את ריבוי הפריטים המאפשר הסוואה של מצלמות פנים. אלא שדרכי ההטמנה של מצלמות חוץ הן מגוונות ומקוריות.

בחזית הבית ניתן להטמין את המצלמה בתיבת הדואר, בארון החשמל, בפעמון הדלת, בשלט הכניסה ואף ברעפי הגג. במקרה של מצלמה נסתרת לגינה, אפשר לעצב אותה כסלע או גזע עץ וגם להסוות אותה בברז השקיה, בשובך יונים, בשיח סבוך, במתקן דוחה חרקים ואפילו בפסלוני גינה. חשוב למקם את המצלמה באופן שיאפשר לה טווח ראייה רחב על הנעשה בסביבה, כך שייתכן ויהיה צורך במספר מצלמות כדי להשיג כיסוי מלא.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *