השילוב של טכנולוגיית ראיית לילה מתקדמת בעולם המעקב הוויזואלי הקפיץ את יכולות הניטור של המצלמות כמה רמות מעלה. בזכות התקדמות זו, כבר לא זקוקים לאור השמש כדי לקבל תמונה בהירה וניתן לבצע מעקבים מסביב לשעון, 24 שעות ביממה. הטכנולוגיה הזו מצויה בעיקר אצל גופים ביטחוניים ומנגנוני אכיפה בדמות אמר”לים (אמצעים לראיית לילה), כמו גם במוסדות רשמיים ובסביבות עסקיות או משרדיות בדמות מצלמות אבטחה, אבל מצלמה נסתרת עם יכולת ראיית לילה יכולה להיות מעשית ביותר גם עבור הצרכן הפרטי הפשוט.

שעות הלילה מזמנות סכנה משמעותית יותר לפריצות, לתקיפות ולגניבות, משום שגורמי פשיעה נהנים בהן ממחסה החשיכה ומשום ששכנים המתגוררים בסמיכות יתקשו להבחין או לשמוע שמתרחש משהו בבית הצמוד אליהם. דווקא משום כך יש חשיבות מרובה להתקנת מצלמות נסתרות לראיית לילה בתור מצלמות נסתרות ביתיות, כזו שמאפשרת להן לספק תמונה מפורטת וברורה גם בתנאי תאורה לקויה ואף עלטה מוחלטת. השדרוג הזה יאפשר לדיירי הבית לישון בשקט ובבטחה.

מצלמות לראיית לילה

תאורת אינפרה-אדום פעילה (Active IR Illumination)

מצלמה עשויה לכלול אחת משלוש שיטות נפוצות לראיית לילה, כאשר המצויה ביותר היא התאורה הפעילה. מצלמות מסוג זה כוללות פנס LED מיוחד שמקרין קרניים אלקטרו-מגנטיות באורך גל המצוי מחוץ לטווח הקליטה של העין האנושית. את קרני האינפרה-אדום המצלמה קולטת בחזרה ומתרגמת אותן לגלים באורך של אור נראה, על מנת להפיק תמונה ברזולוציה גבוהה במיוחד. תצוגת התמונה שלה היא בצבעי שחור ולבן והיא משמשת לתיעוד מפורט של פולשים או גנבים – כולל תווי הפנים – לצורך זיהוי מאוחר יותר ופנייה למשטרה, כאשר מספר הפנסים המובנים בה יקבע את טווח הצילום האיכותי שלה. עלותה זולה יחסית ומסתכמת בכמה מאות שקלים.

מגבר “אור כוכבים” (Image Intesification)

מנגנון הפעולה של מצלמות אלה מבוסס על העובדה שגם עלטה כבדה איננה באמת חשיכה מוחלטת. מצלמות אלו קולטות דרך העדשה שלהן את הפוטונים המעטים שמגיעים מהכוכבים ומשאר מקורות האור המרוחקים ומשתמשות בהן לשחרור אלקטרונים, אותם הן מכפילות באמצעות כוורת מיוחדת. לבסוף האלקטרונים מתורגמים בחזרה לאור מוגבר, בתצוגה הצבועה בגוונים שונים של ירוק. מחירה גמיש ונע בין מאות לאלפי שקלים. חשוב לדעת כי במקרה של חשיפה פתאומית לתאורה עזה, הרכיבים הרגישים לאור בגוף המצלמה עשויים ‘להישרף’ ולהיפגם.

הדמיה תרמית (Thermal Imaging)

מצלמות אלו כוללות אמצעי חישה תרמיים שמזהים את חתימת החום בקצה העליון של הגלים האלקטרו-מגנטיים הנפלטים מעצמים שונים. האותות התרמיים השונים עוברים מיפוי, מתורגמים לפולסים חשמליים ואלו מוצגים בתור פיקסלים על גבי המסך בתצוגה של כתמי צבע במגוון צבעים. במצלמות מסוג זה קל מאוד לזהות בעלי חיים ובני אדם, בעקבות הפרשי הטמפרטורה החדים בינם לבין עצמים דוממים בסביבתם. עם זאת, בהדמיה תרמית לא ניתן לזהות תווי פנים, כך שמצלמה שכזו מתאימה בעיקר להגנה מפני תוקפים או פולשים בזמן אמת ולא לאיסוף ראיות. עלותה גבוהה יחסית ועומדת על כמה אלפי שקלים.

מצלמה לראיית לילה

הסלקת מצלמה עם יכולות ראיית לילה

את הטכנולוגיות הבסיסיות של ראיית הלילה ניתן להלביש בדגמים שונים של מצלמות נסתרות, כך שהן ירוויחו גם את יכולת הפעילות בחשיכה וגם את כישורי ההסוואה של המצלמה הנסתרת. מצלמות אלו יכולות לכלול פיצ’רים מגוונים כמו הפעלה בעקבות זיהוי תנועה או לפי טיימר קבוע מראש, עיצובן בדמות פריטים יומיומיים שאינם מעוררים חשד, צביעתן בגוונים שמעודדים היטמעות בשטח ועוד. תשומת לב מיוחדת ניתנת להסלקת נורות ה-LED במצלמות אינפרה-אדום, שמוכרחות להיות שחורות ולא להפיץ אור אדום כדי שיוכלו להיות מוסוות בהצלחה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *