מצלמות גוף – מכשירים שימושיים המשרתים מגוון של גופי אכיפת חוק ברחבי העולם, אלא שבדרך כלל הן מתפקדות כאמצעי תיעוד גלוי ונוכח. הגרסה הנסתרת של מצלמת הגוף יעילה ביותר למטרת איסוף ראיות באופן סמוי ולתיעוד וידויים ופליטות פה מפליליות במסגרת חקירות פליליות. גם הצרכן הסטנדרטי יכול להפיק תועלת מרובה ממכשיר שכזה למגוון מטרות. הבחירה במצלמת גוף ניידת עשויה להיות הכרחית כאשר המאורע שרוצים לתעד אינו מתרחש במיקום קבוע או כשאין דרך לגשת לתא השטח הרלוונטי ולהסליק בו מצלמה נייחת. למותר לציין כי חייבים להקפיד על עמידה בכללי החוק באשר לתיעוד אדם ללא ידיעתו, בפרט כאשר הצילום מתבצע ברשות הרבים.

מצלמות נסתרות

מה מייחד את מצלמת הגוף הנסתרת?

כדי שמצלמה תהיה ניתנת להסתרה על פני גוף האדם, עליה להיות קטנת ממדים וקלת משקל כדי למנוע הפרעה לנושא אותה, לאפשר הסוואה אינטגרטיבית, לפעול באמצעות מקור אנרגיה נייד כמו בטריות להחלפה או סוללות נטענות ועוד. בגלל שהיא מתניידת ממקום למקום, את המידע שהיא צוברת עליה לאחסן במקום בטוח ונגיש, כדוגמת הטלפון הנייד שבכיס, הלפטופ שבתיק הנשיאה, המחשב הנייח שבבית הסמוך ולחילופין לשמור את הקבצים בענן וירטואלי ואף על גבי כרטיס זיכרון פיזי שניתן להוריד אותם ממנו בהמשך. דגמים רבים כוללים גם מכניזם המשמש להקלטת אודיו ובאחרים מובנים רכיבי GPS לניטור המיקום של המצלמה ובעיקר של מי שנושא אותה.

כיצד בוחרים מצלמת גוף מתאימה?

מרבית מצלמות הגוף הנסתרות מיועדות להסוואה כפריט לבוש או אביזר, בדמות שרשראות, כפתורים, סיכות, חגורות מעוצבות, שעוני יד וכובעים אופנתיים, במסגרות של משקפי ראייה או משקפי שמש וגם בנרתיקי משקפיים. לשימוש בעבודה הן ישובצו בעניבה, באוזניית בלוטות’ או בתג עובד. מצלמה נסתרת זעירה לסביבה משרדית תוטמע בעט שאפשר להשחיל לכיס החולצה או בספל קפה שימושי. אחרות מושתלות בפחיות שתייה או בבקבוקי מים לצורך ריצת בוקר שגרתית.

מצלמות גוף נסתרות

חשוב שהפריט המכיל את המצלמה ישתלב בסגנון הלבוש הטבעי של מי שנושא אותה, כדי למנוע מצב בו פריט לא כל כך קשור יעורר חשד ויוביל להתנהגות מאופקת מצד המתועד ואפילו לחשיפת המצלמה – תרחיש שבמצבים מסוימים עלול לסכן את שלומו של המתעד. אפשרות אחרת היא לקנות מצלמה קטנת ממדים שלא מנסה להסתיר את הנראות הטכנולוגית שלה, תוך בחירה בצבעים ובדוגמאות שייטמעו בבגדים והסתרתה באמצעות פריטים אחרים כדי שתהיה דיסקרטית. עם זאת, במקרה כזה חשוב לשים לב שלא חוסמים בטעות את שדה הראייה שלה ומפסידים תיעוד חשוב.

עבור זווית צילום אופטימלית, מאוד נוח לשבץ את המצלמה בחזית הגוף, כך שהיא תתעד את המתרחש בכיוון אליו פונה גופו של הנושא אותה. יש לקחת בחשבון את הגובה שלה ואת מידת ההטיה כלפי מעלה ומטה ואת הסטייה לצדדים. אם רוצים לתעד אדם כדי להפליל אותו, חשוב למקם את המצלמה בפוזיציה שתאפשר לה לקלוט בבירור את תווי הפנים שלו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *