כראשי צוותים, מנהלי חברות או אחראי ביטחון, עשויות להיות לכם סיבות שונות להציב מצלמה נסתרת בסביבה המשרדית. על מנת שתצליחו להשיג את התיעוד הרצוי באופן מלא וברור, לשמור על חשאיותם של אמצעי התיעוד ולהגשים את מטרות הצילום במידה מספקת, עליכם להקדיש מחשבה לכמה וכמה פרמטרים ולהקפיד על מספר שלבי מפתח.

שלב ראשון – הגדרת מטרה

הגדירו בבירור לשם מה אתם מעוניינים בהצבת מצלמה נסתרת במשרד: כדי להגביר את ביטחון העובדים, באמצעות חשיפת משיגי גבול שאין בידם הרשאות מתאימות? כדי לחשוף מעשים פסולים בתוך הצוות, כמו גניבת ציוד משרדי או ניצול לרעה של יחסי מרות-סמכות? כדי למנוע דליפת מידע על ידי גילוי מרגלים תעשייתיים שהושתלו בידי מתחרים? אולי כדי לשפר את הפרודוקטיביות באמצעות תיעוד עובדים המתבטלים במהלך שעות הפעילות?

מצלמות נסתרות למשרד

הקפידו לבדוק האם התיעוד החשאי שאתם חפצים בו וגם עשיית השימוש בו לאחר השגתו הם מותרים על פי החוק. ברמה העקרונית, מותר למעביד להציב מצלמות במתחמים פומביים ובסביבות עבודה ציבוריות, אך לא במשרדים פרטיים ובוודאי שלא בחדרי הלבשה ותאי שירותים. על פי רוב, מצלמות נסתרות למשרד יאפשרו תיעוד של שיחות בעלות אופי כללי, אך לא יהיה ניתן לתעד שיחות בנושאים פרטיים. חשוב לפנות לעורך דין מוסמך ולקבל ייעוץ משפטי אמין בנושא, גם כדי להגן על עצמכם וגם כדי לוודא שתהיו רשאים להשתמש בחומר המצולם בהמשך.

שלב שני – אסטרטגיית תיעוד

נסו להבין מהו המיקום האפקטיבי ביותר להצבת המצלמה כך שתוכלו להשיג את התיעוד הרצוי. בחדר הישיבות? בכניסה למתחם המשרדי? בפינת אזור העבודה המשותף? באחד המסדרונות? בתוך המעלית? מעל פינת הקפה או בחזית המטבחון? ייתכן ותגיעו למסקנה כי מצלמה סטטית תתקשה ללכוד את הסיטואציה בה אתם מעוניינים וכי מוטב יהיה לבחור במצלמה ניידת, הנישאת על גופכם או על גופו של מי מטעמכם.

לאחר שגיבשתם את הפוזיציה המתאימה ביותר להתקנת המצלמה, נסו לחשוב באיזה אופן תוכלו להשתיל שם מכשיר תיעוד מבלי שנוכחותו תיחשף. במקרים מסוימים הפתרון יהיה בחירה במצלמה זעירה שגודלה יהפוך אותה לבלתי מורגשת ובמקרים אחרים תתאים מצלמה במידות סטנדרטיות שהדפנות שלה צבועות בגוונים הנטמעים בסביבה הקרובה. בסיטואציות רבות הטקטיקה המתאימה ביותר תהיה רכישת מצלמה שהוטמעה בתוך חפץ המשתייך בטבעיות לנוף המשרדי, כמו מצלמת אגרטל בעמדת הקבלה, מסגרת תמונה באחד משולחנות העבודה, גלאי עשן המשקיף על סביבות נרחבות ועוד פריטים מצויים רבים.

מצלמה נסתרת למשרד

שלב שלישי – תכונות נדרשות

הקדישו תשומת לב להיבטים הטכניים הנוגעים לפעילות המצלמה כך שיהיה ביכולתה לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. כדי לקבל הסרטה ברורה המאפשרת לזהות היטב את המעורבים ואת מעשיהם, שימו לב לאיכות התמונה ולרזולוציה. כדי לצלם את הסיטואציה הרצויה בתזמון מושלם, עליכם לבחור בטכניקת ההפעלה של המצלמה – באמצעות טיימר שהוגדר מראש לשעות קבועות או באמצעות חיישני תנועה המפעילים תיעוד בזמן אמת. במיוחד אם בחרתם במצלמה הפועלת ברצף מסביב לשעון, יהיה עליכם לוודא שהיא מחוברת בצורה מסודרת לחשמל או נושאת בטרייה בעלת חיי סוללה מספיקים, כדי למנוע מצב בו המכשיר יקרוס ברגע הלא נכון.

על מנת לעשות שימוש מאוחר בחומרים המצולמים, בררו לאן המצלמה תעביר את המידע הדיגיטלי – לכרטיס זיכרון פנימי, למחשב אישי הממוקם בסמוך, לאחסון בענן ועוד. אם תרצו לתפוס את הגורם המוסרט על חם או לצפות בהתרחשות בזמן אמת, תוכלו ללכת על פיצ'ר של התראה מיידית לטלפון הנייד או שידור בלייב למכשיר האישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *