ענף שלם בתעשיית ציוד ריגול עוסק בייצור מכשירי הסרטה קומפקטיים ונסתרים, שמשמשים לביצוע תיעוד דיסקרטי מבלי להתגלות. מצלמות אלו מיוצרות כקטנות ביותר כדי שיהיה ניתן להסתיר אותן בקלות וצבען מותאם להטמעה מלאה במוצר היומיומי שהן מולבשות בתוכו. האפקטיביות שלהן נעוצה בכך שניתן למקם אותן בפוזיציה שתעניק להן שדה ראייה אסטרטגי ומדויק, הכולל טווח ראייה מקסימלי, קו צילום רציף מהעדשה למוקדי התרחשות וקירבה פיזית שמספקת רזולוציה גבוהה. את החומרים המצטברים המצלמות שומרות על גבי כרטיס זיכרון פיזי או מעבירות אותו למאגר חיצוני באמצעות רשת ה- Wi-Fi.

לאלו שימושים מתאימות מצלמות מסוג זה?

אמצעי הצילום המוסווים מסייעים באיסוף ראיות ובזיהוי חשודים לצורך חקירות משטרתיות, בביצוע ריגול תעשייתי אצל גופים מתחרים, בבלימת גניבת תכשיטים בידי עוזרת הבית או מעילה בכספי קופה בידי עובד חנות, בניטור יעילות עבודתם של עובדים משרדיים, בהשגחה על מטפלות שיש להן סמכות על ילדים רכים או קשישים שאינם עצמאיים, בזיהוי גננות או סייעות פוגעניות, בלכידת פורצים או כייסים ועוד. מובן כי לא כל שימוש לגיטימי במסגרת חוק וכי יש לקחת בחשבון את המימד המשפטי לפני הצבת מצלמה נסתרת או השתמשות בחומרים שצולמו.

מצלמות נסתרות לשימוש יומיומי

האם הן עדיפות על מצלמות אבטחה מסורתיות?

בעוד מצלמות אבטחה יעילות ביותר כנגד פשיעה חובבנית, פושעים מנוסים ידעו להתחמק ממצלמה גדולה ובולטת ולהישמר מחוץ לטווח הראייה שלה או לנטרל אותה, כך שדווקא מצלמה נסתרת זעירה המוכמנת בחפץ תמים למראה לא תעורר את חשדם ותצליח בהשגת התיעוד הרצוי. בנוסף, פעמים רבות מצלמות אבטחה רשמיות ממוקמות בנקודות ספציפיות ויש להן ‘שטח מת’ שאינו בר תיעוד, בזמן שמצלמות המוסתרות בפריטים נפוצים ניתנות למיקום ברמת דיוק גבוהה המותאמת לאזור ההתרחשות – ממש מול הקופה בחנות או מעל תיבת התכשיטים בחדר השינה. מעבר לכך, מצלמת אבטחה מקורקעת למקומה, בעוד המצלמה הניידת ניתנת להעברה ממקום למקום בהתאם לצרכים המשתנים.

באילו סביבות ניתן להטמיע מצלמה כזו?

המצלמות הייעודיות מתאימות למגוון סביבות, כאשר כל מה שנדרש הוא ביצוע פרסונליזציה של השתלת המצלמה בחפץ שיהיה טבעי למצוא באותה סביבה. כך תותקן מצלמה בתמונה על שולחן במשרד, באגרטל על דלפק במטבח, במצית אלקטרוני בתוך הרכב או בשעון יד במידה ומעוניינים לשאת את המצלמה על הגוף ברחוב.

מצלמות נסתרות למשרד

כיצד בוחרים את הדגם המתאים?

המגוון של אמצעי ההסוואה הקיימים בשוק הוא עצום, ממצלמות בתוך מטען קיר וגלאי עשן ועד מצלמות בתוך כפתור חולצה וסיכה. תהליך קבלת ההחלטה מתחיל במחשבה על ההתרחשות אותה מעוניינים לצלם, ממשיך באיתור המיקום האופטימלי להשגת זווית הצילום הטובה ביותר, מתקדם לזיהוי הפריט שישתלב בטבעיות המרבית באותה נקודה ומסתיים בחיפוש הדגם בו מותקנת מצלמה נסתרת בפריט זה.

מצלמות נסתרות לבית

אלו שדרוגים ותוספות נחוצים למצלמה שלי?

קחו בחשבון מספר פרמטרים: האם המצלמה זקוקה ליכולת ראיית לילה, בגלל שהיא מיועדת להצבה בסביבה עם תאורה לקויה או שמטרתה לזהות גנבים הפועלים בשעות החשיכה? האם יש צורך במנגנון המפעיל את המצלמה בהתאם לחיישני תנועה, תוספת שתספק עבורכם חיסכון בחשמל ובשטח אחסון? מהו גובה הרזולוציה הדרוש כדי להשיג את איכות התמונה הנחוצה לכם, בהתחשב בעוצמת האור ובמרחק שצפוי להפריד בין המצלמה לזירת ההתרחשות? האם אתם מעוניינים בהסרטת וידאו או דווקא באוסף של תמונות סטילס, בהתאם לשימוש הספציפי שאתם מייעדים לחומרים? והאם חיונית עבורכם האפשרות להניע את המצלמה בתוך החפץ שהיא מותקנת בו כדי לספק זווית צילום משתנה וטווח ראייה חופשי יותר? התשובות לשאלות הללו יספקו לכם ראייה מורחבת לגבי הצרכים האישיים שלכם וכך תוכלו לרכוש את המצלמה הנסתרת הטובה ביותר עבורכם.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *